Du hittar alltid senaste nytt om ditt ärende i Mina sidor. Där kan du se:
- Status för ditt ärende
- Hur lång tid nuvarande steg förväntas ta
- Vad som händer i nästa steg.
Så snart vi har en uppdatering eller om vi eller försäkringsbolagen behöver komplettering från dig hör vi av oss via mejl.
Jag har inte hört av er på länge, vad händer i mitt ärende?
Försäkringsärenden kommer tyvärr med mycket väntetid. Vi vet att det kan vara frustrerande och vi känner likadant, men ofta finns det tyvärr inget mer att göra än att vänta på svar från försäkringsbolag eller på att tillräckligt med tid har gått för att kunna söka ersättning för kvarvarande besvär. Försäkringsbolag kräver ofta att mellan 12-24 månader ska passera från skadedatum eller friskrivningsdatum innan bedömning kring kvarvarande besvär görs.
Även om du inte ser något nytt i Mina sidor jobbar vi i bakgrunden med att till exempel påminna försäkringsbolagen om ditt ärende. För att du inte ska få för många notiser informerar vi dig endast när något relevant för dig sker.
Så snart vi har en uppdatering eller om vi eller försäkringsbolagen behöver komplettering från dig hör vi av oss via mejl.
En sak kan du vara säker på, vi kommer aldrig att släppa ditt ärende bara för att det tar lång tid utan kämpar för att du ska få ersättning så länge det går.